INVESTASI DAN LIFESTYLE INVESTOR PEREMPUAN DI PASAR MODAL SYARIAH SUMATERA SELATAN
INVESTASI DAN LIFESTYLE INVESTOR PEREMPUAN DI PASAR MODAL SYARIAH SUMATERA SELATAN
DOI:
https://doi.org/10.30739/istiqro.v7i2.916Keywords:
Investment, lifestyle, investorsAbstract
This study aims to determine the effect of investment and the lifestyle of female investors in Islamic capital market South Sumatra. The research method used is exploratory research, where the variables are measured by a Likert scale. The data collection method was carried out by interview (interview), with a questionnaire and documentary study. Data processing using Structural Equation Model (SEM) software. The results showed that (1) investment has a positive and significant impact on female investors in Islamic capital market South Sumatra (2) Lifestyle affects modern female investors in Islamic capital market South Sumatra.
Downloads
References
Ahmad, N., Omar, A., & Ramayah, T. (2010). Consumer Lifestyle and Onlineb Shopping Continuance Intention.
Ana Nurlita, 2014. Kutubkhanah: Jurnal Penelitian sosial keagamaan, Vol.17, No.1 Januari-Juni
Chaney, David. 1996. Lifestyles : Sebuah Pengantar Komprehensif. Yogyakarta: Jalasutra
Ghozali Imam, 2011. Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 19, Semarang: Badan Penerbit Universitas Diponegoro
https://investasi.kontan.co.id/news/ksei-pertumbuhan-investor-perempuan-lebih-cepat-dibanding-laki-laki
https://www.wartaekonomi.co.id/read178806/dibanding-laki-laki-angka-pertumbuhan-investor-perempuan-lebih-tinggi.html
Manan, Abdul. 2009. Aspek Hukum Dalam Penyelenggaraan Investasi di Pasar Modal Syariah Indonesia. Jakarta: Kencana
Nagy Robert A. dan Obenberger Robert W, 1994, “Factors Influencing Individual Investor Behavior,†Financial Analysts Journal
Natalia Christanti dan Linda A, 2011 faktor-faktor yang dipertimbangkan investor dalam melakukan investasi Jurnal Manajemen Teori dan Terapan | Tahun 4, No. 3, Desember 2011
Riyadi Adha, 2016, “ Analisis factor – factor yang mempengaruhi minat mahasiswa untuk berinvestasi di pasar modal (studi pada mahasiswa fakultas ekonomi dan bisnis islam Sunan Kalijaga Yogyakarta) Skripsi, Unversitas Sunan kalijaga
Robbins, Stephen P, 2006. Prinsip - prinsip Perilaku Organisasi, Edisi Lima . PT Jakarta:Erlangga
Silvya L. Mandey. 2009. Pengaruh factor gaya hidup terhadap keputusan pembelian konsumen. Vol 6. No.1
Sudarsono, Heri. 2007. Bank dan Lembaga Keuangan Syariah. Jogyakarta: Ekanusia