Penyuluhan Strategi Pengembangan Dalam Pemasaran Produk Usaha UMKM Pada Era Digital Di Desa A Widodo

Authors

  • Miki Indika Universitas Musi Rawas, Indonesia
  • Suharto Suharto Universitas Musi Rawas, Indonesia
  • Kusnadi Yudha Wiguna Universitas Musi Rawas, Indonesia
  • Subianto Subianto Universitas Musi Rawas, Indonesia
  • Herawati Herawati Universitas Musi Rawas, Indonesia
  • Hanzila Hanzila Universitas Musi Rawas, Indonesia

DOI:

https://doi.org/10.30739/loyalitas.v5i2.1748

Abstract

This community service aims as literacy in the development strategy for marketing MSME products in A. Widodo Village, Tugumulyo District, Musi Rawas Regency. This activity was carried out with a lecture method with MSME actors and visual media supporting devices and ended with a question and answer session, very effective in delivering material. The enthusiasm of the participants in participating in this outreach activity became a measure of the success of the Community Service agenda. This is shown by the interaction between the presenters and the participants in the question-and-answer session

Downloads

Download data is not yet available.

References

Amelia, M. N., Prasetyo, Y. E., & Maharani, I. (2017). E-UMKM: Aplikasi Pemasaran Produk UMKM Berbasis Android Sebagai Strategi Meningkatkan Perekonomian Indonesia. Jurnal Prosiding Snatif, 11–16. Retrieved from https://jurnal.umk.ac.id/index.php/SNA/article/view/1238

Amri, A. (2020). Dampak Covid-19 Terhadap UMKM di Indonesia. Jurnal Brand, 2(1), 147–153. Retrieved from https://www.academia.edu/42672824/Dampak_Covid-19_Terhadap_UMKM_di_Indonesia

Anugrah, R. J. (2020). Efektifitas Penerapan Strategi Online Marketing Oleh UMKM Dalam Masa Pembatasan Sosial Berskala Besar (PSBB) Corona Viruses Disease 2019 (Covid-19). Jurnal MANOVA, 2(2), 55–65.

Bakhri, S. (2020). Membangun Ekonomi Masyarakat Melalui Pengembangan IKM (Industri Kecil dan Menengah). Yogyakarta: K-Media.

Setiawati, I. (2017). Pengaruh Strategi Pemasaran Online Terhadap

Peningkatan Laba UMKM. Strategi Komunikasi Pemasaran, 1(1), 343–347.

Retrieved from file:///C:/Users/BAYU/Downloads/Documents/263-760-1-PB.pdf

Sugiri, D. (2020). Menyelamatkan Usaha Mikro, Kecil dan Menengah dari

Dampak Pandemi Covid-19. Fokus Bisnis : Media Pengkajian Manajemen

Dan Akuntansi, 19(1), 76–86. https://doi.org/10.32639/fokusbisnis.v1

i1.575.

Sukirno, Sadono. 2012. Makroekonomi Teori Pengantar Edisi Ketiga. Jakarta: Rajawali. Pers

Natasya, Vina, and Pancawati Hardiningsih. 2021. “Kebijakan Pemerintah Sebagai Solusi Meningkatkan Pengembangan UMKM Di Masa Pandemi.” Ekonomis: Journal of Economics and Business 5(1):141. doi: 10.33087/ekonomis.v5i1.317.

Priansa, Donni Juni. 2017. Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Era Media. Sosial. Bandung: CV Pustaka Setia

Purwanto, Niken Paramita. 2020. “Bantuan Fiskal Untuk Umkm Pada Masa Pandemi Covid-19.”Kajian Singkat Terhadap Isu Aktual Dan Strategis 12(17):19–24.

Putra, Adnan Husada. 2016. “Peran UMKM Dalam Pembangunan Dan Kesejahteraan Masyarakat Indonesia.” Jurnal Analisa Sosiologi 5(2):40–52

Downloads

Published

2022-11-29

Citation Check