Penyuluhan Strategi Pengembangan Dalam Pemasaran Produk Usaha UMKM Pada Era Digital Di Desa A Widodo
DOI:
https://doi.org/10.30739/loyalitas.v5i2.1748Abstract
This community service aims as literacy in the development strategy for marketing MSME products in A. Widodo Village, Tugumulyo District, Musi Rawas Regency. This activity was carried out with a lecture method with MSME actors and visual media supporting devices and ended with a question and answer session, very effective in delivering material. The enthusiasm of the participants in participating in this outreach activity became a measure of the success of the Community Service agenda. This is shown by the interaction between the presenters and the participants in the question-and-answer session
Downloads
References
Amelia, M. N., Prasetyo, Y. E., & Maharani, I. (2017). E-UMKM: Aplikasi Pemasaran Produk UMKM Berbasis Android Sebagai Strategi Meningkatkan Perekonomian Indonesia. Jurnal Prosiding Snatif, 11–16. Retrieved from https://jurnal.umk.ac.id/index.php/SNA/article/view/1238
Amri, A. (2020). Dampak Covid-19 Terhadap UMKM di Indonesia. Jurnal Brand, 2(1), 147–153. Retrieved from https://www.academia.edu/42672824/Dampak_Covid-19_Terhadap_UMKM_di_Indonesia
Anugrah, R. J. (2020). Efektifitas Penerapan Strategi Online Marketing Oleh UMKM Dalam Masa Pembatasan Sosial Berskala Besar (PSBB) Corona Viruses Disease 2019 (Covid-19). Jurnal MANOVA, 2(2), 55–65.
Bakhri, S. (2020). Membangun Ekonomi Masyarakat Melalui Pengembangan IKM (Industri Kecil dan Menengah). Yogyakarta: K-Media.
Setiawati, I. (2017). Pengaruh Strategi Pemasaran Online Terhadap
Peningkatan Laba UMKM. Strategi Komunikasi Pemasaran, 1(1), 343–347.
Retrieved from file:///C:/Users/BAYU/Downloads/Documents/263-760-1-PB.pdf
Sugiri, D. (2020). Menyelamatkan Usaha Mikro, Kecil dan Menengah dari
Dampak Pandemi Covid-19. Fokus Bisnis : Media Pengkajian Manajemen
Dan Akuntansi, 19(1), 76–86. https://doi.org/10.32639/fokusbisnis.v1
i1.575.
Sukirno, Sadono. 2012. Makroekonomi Teori Pengantar Edisi Ketiga. Jakarta: Rajawali. Pers
Natasya, Vina, and Pancawati Hardiningsih. 2021. “Kebijakan Pemerintah Sebagai Solusi Meningkatkan Pengembangan UMKM Di Masa Pandemi.” Ekonomis: Journal of Economics and Business 5(1):141. doi: 10.33087/ekonomis.v5i1.317.
Priansa, Donni Juni. 2017. Komunikasi Pemasaran Terpadu Pada Era Media. Sosial. Bandung: CV Pustaka Setia
Purwanto, Niken Paramita. 2020. “Bantuan Fiskal Untuk Umkm Pada Masa Pandemi Covid-19.”Kajian Singkat Terhadap Isu Aktual Dan Strategis 12(17):19–24.
Putra, Adnan Husada. 2016. “Peran UMKM Dalam Pembangunan Dan Kesejahteraan Masyarakat Indonesia.” Jurnal Analisa Sosiologi 5(2):40–52
Downloads
Published
Issue
Section
Citation Check
License
Copyright (c) 2022 LOYALITAS: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.









